De vlucht - Reisverslag uit Kanton, China van SabineMike - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Kanton, China van SabineMike - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: Mike

31 Juli 2018 | China, Kanton

Ondanks alle berichten rondom de drukte op Schiphol hebben we daar maar relatief weinig van gemerkt. De rij bij het inchecken was wat lang maar dat was te doen. Tijdens het wachten hoorde we ook dat als je over een uur moest vliegen dat je al in tijdsnood zou komen. Sommige mensen werden er dan ook uit rij voorgelaten. Toen hadden wij nog twee uur en voelde we de druk gelukkig niet.

Na onze bagage te hebben afgegeven gingen we door naar de controle en tot onze verbazing was er geen wachtrij. We waren meteen aan de beurt, waarschijnlijk was het bij de europese vluchten heel druk en hadden wij geluk.

Het vliegtuig en het luchvaartmaatschappij was uitstekend. We hadden dan ook erg geluk dat er niemand anders naast ons zat en konden we asociaal languit liggen op drie stoeltjes. Qua eten en drinken kwamen we niks te kort, we zaten eerder te vol dan dat we te kort kwamen.

Helaas hadden we met de eerste vlucht een uur vertraging en kwamen we op het eind van de vlucht achter dat we waarschijnlijk de tranfer niet gingen halen. Dit lieten ze ons dan ook weten bij de transfer balie.

Gelukkig werden we meteen op een andere vlucht er in geboekt alleen was deze 8 uur later. Maar daarintegen mochten we met een 24 uur visum China in en mochten we een hotel naar keuze uitkiezen.
Dit werd het Crystal Orange Hotel in Guangzhou.

Een hele luxe kamer met technische snufjes zo kwamen we de kamer inlopen en werd er automatisch een romantisch liedje gespeeld voor een paar seconden. Hier hebben we ons even lekker op kunnen frissen en zijn we daarna even een stukje gaan wandelen.

Het was overduidelijk dat ze blanken niet gewend waren want we zagen heel veel hoofdjes omdraaien als mensen voorbij reden. Na een stukje te hebben gelopen werd het duidelijk dat het niet zomaar even wandelen was want met de luchtvochtigheid en de hitte we waren we al snel weer erg bezweet. Dus dan maar weer snel terug naar het hotel en lekker even bijkomen van de lange vlucht.

Bijgekomen gingen we weer naar het vliegveld in Guangzhou en zijn we het hele gebeuren van controle en douane weer doorlopen en stapten we weer snel op de vlucht naar Jakarta!